Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

donderdag, februari 16, 2006

Woord 347


sjaal



Herinnering uit 1979

Veel is in de nevelen der tijd verzonken. Wanneer trokken we met de bus naar de schouwburg van Brugge? In welk jaar werd ik door een schalkse klasgenoot met mijn sjaal aan een betonnen paal vastgebonden? Was het in 1979 dat de B-voetbalploeg van onze klas het team van Luc Vanwalleghem uitschakelde (om daarna bij alle overblijvende wedstrijden smadelijk in het zand te bijten)? Eén ding is zeker: in 1979 was ik nog geen achttien, en alles bleef nog mogelijk. Ik was vast van plan om alle talen te leren, alle boeken te verslinden, alle continenten te bereizen. Ik nam me voor om later mijn leven te delen met een vrouw die tegelijkertijd beeldschoon en superintelligent was, en ook nog eens over een goed karakter beschikte. (Enfin, toch een van mijn dromen die is uitgekomen.)

Vindplaats: Ergens een bladzijde op het net.

Woord 347 - sjaal– do 16/2/2006





Powered by Blogger