Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

maandag, april 03, 2006

Woord 393


trek



Aan de Harelbeekse stadsbibliotheek onthulden schepenen Willy Vandemeulebroucke (SP.A) en Rita Beyaert (CD&V) het gedicht Rauw Vlees van de Kortrijkse auteur Alain Delmotte. Het is opgedragen aan zanger-acteur-tekenaar Wim Opbrouck. Tot eind april loopt in de bib een expositie met tekenwerk van Opbrouck, die hiermee alweer bewijst wat een creatieve duizendpoot hij wel is.
Alain Delmotte raakte in de ban van de acteur uit Bavikhove toen hij de trilogie Ten Oorlog zag opvoeren. ,,Het was een overrompelende gebeurtenis. Wim Opbrouck speelde en acteerde fantastisch. Hij maakte zo'n geweldige indruk op mij dat ik al op de terugweg naar huis het gedicht Rauw Vlees in mijn hoofd had zitten. Bedoeld als hommage. Thuis snelde ik meteen naar mijn schrijftafel en pende in een trek de regels neer die nu prijken op het bord aan de stadsbib van Harelbeke.''

Vindplaats: Het Nieuwsblad – Ma 3/4/2006





Powered by Blogger