Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

zaterdag, september 23, 2006

Woord 541


tristesse



In de Franse media werd nogal benadrukt dat u met Marion een personage hebt neergezet dat voor het eerst een behoorlijke dosis tristesse uitstraalt.
"Dat was in ieder geval geen bewuste keuze van mij. Ik kies gewoon projecten die mij aanspreken, rollen waar ik van hou. Als dat een komedie is, dan is dat een komedie. Maar natuurlijk hou ik ook van afwisseling. Dat is eigen aan mijn beroep. Ik heb niet graag dat men naar Cécile de France zit te kijken, ik wil dat men naar een personage kijkt. Ik ben een werktuig om een verhaal te helpen vertellen. En het filmgenre waarin dat verhaal thuis hoort, maakt mij niets uit.

Vindplaats: Cecile de France over Quand j’étais chanteur van Xavier Giannoli in de Morgen/film





Powered by Blogger