Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

woensdag, december 20, 2006

Woord 629


gebied


Gedachten bij het beluisteren van Stevie Wonders 'Songs in the Key of Life'. Elke generatie groeit op in haar eigen tijd. Er is altijd sprake van een breuk met het verleden, van discontinuïteit. Elk tijdperk heeft een eigen karakter en brengt eigen ideeën voort. Wij leren maar weinig van onze voorouders. Het verleden heeft weinig invloed op de verlangens, enz. van degenen die nu leven. Wel laat ik hier het zeer belangrijke biologische aspect buiten beschouwing (de evolutie). Ik zou me bijvoorbeeld tien jaar lang in het werk van Shakespeare kunnen verdiepen. Stel dat ik op intellectueel gebied niets anders meer zou doen. Het is mijn overtuiging dat deze studie mij toch niet diepgaander zou beïnvloeden dan de wereld waarin ik leef: mijn tijd die ook die van de anderen is. Hoe ben ik tot deze gedachtegang gekomen? Zit dat allemaal in de muziek van Stevie Wonder? Wonderlijke muziek.

Vindplaats: Martin Pulaski, Dagboeken

2 Comments:

At 22/12/06 10:42, Anonymous Anoniem said...

Bedankt dat je me dit woord opnieuw onder de aandacht brengt.

Martin Pulaski

 
At 24/12/06 08:13, Anonymous Anoniem said...

Goed dat je dit opmerkt, Martin. Dit is en blijft een blog die met liefde (al zeg ik het zelf) elke dag een woord uit zijn context haalt...

 

Een reactie posten

<< Home





Powered by Blogger