Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

maandag, juli 23, 2007

Woord 843


Ma 23/7/2007 – Woord 843 – schelmensport

schelmensport

Het is een onbeschermd milieu met in het bestuur en de organisatie mensen met weinig opleiding, met veel minder juridische en andere truuks. Ja, de natuurlijke truuks uit de jungle zoals een coureur een andere in de wind zet of aan de trui trekt, dàt soort spel, het kapoenachtige… Kijk, wielrennen is een schelmensport, maar in de sympathieke zin voor mij. In die andere sport is er veel meer trut, ook meer achterbaksheid. Er is nog altijd geen dopingcontrole in de voetbalbond, hoor! (*****) En dan zeg ik: godverdorie, die volksjongens allemaal, die zichzelf op straat hebben gegooid, die inderdaad wat ruw en rabauwig zijn, die ook geen leiders hebben van niveau, zij zijn toch altijd de slachtoffers. Terwijl ik afkeur wat Pollentier doet, heb ik er eigenlijk in mijn binnenste nog een beetje beschaamd begrip voor.

Vindplaats: Een zweempje zweetgeur van Jan Wauters bij Ronny Deschepper





Powered by Blogger