Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

donderdag, mei 05, 2005

Woord 096



maaien





Amice,
Ik bericht u maar even dat uw confrère is teruggekeerd uit de Caribbean. Het eerste wat opvalt is, dat ik hier op- en rond de zaak de nodige opwinding constateer. De laan naar ons pand is afgezet, straatmakers zijn doende het plaveisel opnieuw in goede banen te leggen, lui van een schildersbedrijf zwaaien met kwasten in het rond, de tuinlieden maaien en snoeien als wat los en vast zit en de dames hier scharrelen al dagen zenuwachtig rond en zijn bovenmatig opgetut. Ik constateer een verhoogde waakzaamheid van de beveiligingsambtenaren. De reden voor dit alles schijnt te zijn dat er geruchten gaan als zou u binnenkort huiswaarts keren. Kunt u ons laten weten of deze berichten op waarheid berusten opdat ik een ontvangstcomité kan samenstellen. Wij zijn uiteraard zeer benieuwd
Ik zie uw reactie met belanstelling tegemoet en
groet u weer zeer.
Uw dd
Dr. Clavan, 19 september 2004

Vindplaats: Een bericht van Dr. Clavan op het gastenboek van Stefan de Vries down under
Woorduitleg: maaien/met een zeis, scharend werktuig afsnijden

Woord 096 - maaien - Do 05/05/2005





Powered by Blogger