Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

zondag, mei 29, 2005

Woord 120



steendoodmoe




"Alle kleuren van vermoeidheid
‘Dansen doe je niet met een beetje energie, daar is véél energie voor nodig. Daar moet je 150% voor gaan. Daarom was ik vroeger vaak “steendoodmoe”. En als ik me de laatste jaren al eens moe voelde, dacht ik: Brabants, ge zijt aan het oud worden! Ik dacht dat ik alle kleuren van vermoeidheid kende, maar kanker heeft me er nog meer leren kennen. Ik wist niet dat ik zo moe kon zijn, zo uitgeput. Nu voel ik dat niet meer elke dag maar toch moet ik er rekening mee houden.’"

Vindplaats: Jeanne Brabants, dame van de dans: ‘We zijn met zoveel’ - bij Vlaamse liga tegen kanker.
Woorduitleg: steendoodmoe/doodop

Woord 120 - steendoodmoe - Zo 29/05/2005





Powered by Blogger