Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

vrijdag, oktober 28, 2005

Woord 236


gebald



In:
" Hier in Knossos kan ik ook de metro nemen. Ik weet niet waar Knossos ophoudt, en niet waar het begonnen is. Ik neem de metro. Het is winter, een late maartse aanval van koude. Niet de helft van de mensen op deze lijn heeft geld om een jas te kopen die hen afdoende beschermt. De mensen die boven de grond met de lekker warme auto of met de taxi rijden, dragen meestal ook een warme jas, vaak een erg mooi model. In deze houd ik persoonlijk van Dries Van Noten. Rechts voor mij probeert een niet eens zo oude man zijn fles wodka over te geven. Hij heeft het te warm. Ik krijg deze gedachten over de samenleving die ik zie niet samen. Ik kan ze niet coherent maken, ik krijg ze niet gebald in een vuist, een antwoord, een stelling. Maar ik weet dat dat ook niet nodig is opdat deze gedachten ergens één en ander kunnen bevruchten."

Vindplaats: Pieter De Buysser in RektoVerso

Woord 236 - gebald - Vr 28/10/2005





Powered by Blogger