Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

donderdag, februari 02, 2006

Woord 333


klop


Lethargie

Zoals u nog wel weet, geachte leden van de academische jury, heb ik vier jaar geleden van u een beurs toegewezen gekregen om een doctoraatsthesis te schrijven over de manier waarop lethargie werkt bij een individu. Om mijn onderzoek te voeren, heb ik de inlevingsmethode toegepast. Met veel succes bovendien. Ik kan u trots melden dat ik de afgelopen vier jaar weinig overbodige energie heb verspild aan andere zaken dan mijn onderzoek.

Lethargie is de toestand waarin men zo lusteloos is dat men geen klop meer doet, alleen slapen, dromen, rondhangen en uitstellen. De hardnekkige lethargicus brengt zijn dagen door in volstrekte dadenloosheid. Hij ontplooit geen enkele zichtbare activiteit, maar zijn denkleven is daarom niet minder boeiend. In zijn hoofd is het een komen en gaan van ideeën en gedachten.

Vindplaats: Wim Helsen – verzamelde columns - lethargie

Woord 333 - klop – do 2/2/2006





Powered by Blogger