Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

zaterdag, februari 18, 2006

Woord 349

stikvis


Nauwelijks belangstelling

Sommige sites hebben zelfs nauwelijks belangstelling nodig. Het 'woordlog' van Ronald Eikelenboom (woordlog.woordenaar.nl) trekt volgens de maker waarschijnlijk slechts tien bezoekers per dag, maar dat deert hem niet. Bijna elke dag plaatst hij een of meerdere woorden op zijn site die hem die dag zijn opgevallen - stikvis omdat zijn zoontje dat gebruikt in plaats van visstick, zwelafstand omdat hij een houten vloer aan het leggen is, kaarsplateau omdat je de r makkelijk over het hoofd ziet, groepsexpositie dat ook gelezen kan worden als groep-sex-positie. "In het begin gaven de woorden samen vaak een beeld van die dag uit mijn leven", zegt Eikelenboom, "maar inmiddels voeg ik ook woorden toe die me om een andere reden opvallen. En ik heb een vaste bezoeker die ook weleens wat instuurt dat ik opneem." Zo heeft elk plekje op het internet zijn eigen trouwe bewonderaar - die op een dag bij de slager staat en denkt: likkepot, dat kan ik best eens insturen voor Woordlog.

Vindplaats: Taalkritiek in tijden van terrorisme bij Onze Taal op Internet.

Woord 349 - stikvis– za 18/2/2006





Powered by Blogger