Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

zaterdag, april 22, 2006

Woord 412


duimafdruk



Geplaatst op 05 april 2006 00:39 door Tijdrover
kunst - 'Ik ben een duimafdruk op het raam van een wolkenkrabber'

Miles (in het blauwe shirtje) en Jack zitten op een bankje (zie foto). De volgende dialoog ontspint zich.

Miles: 'Ik ben zo onbetekenend dat ik niet eens zelfmoord kan plegen.'
Jack: 'Wat is dat voor gelul?'
Miles: 'Kom op man, Hemingway, Sexton, Plath, Woolf. Je kunt geen zelfmoord plegen als je nog niks gepubliceerd hebt.'
Jack: 'En die vent van Confederacy of Dunces dan? Die heeft wel voortijdig zelfmoord gepleegd.'
Miles: 'Bedankt.'
Jack: 'Je moet gewoon niet opgeven. Je komt er wel.'
Miles: 'M'n halve leven is voorbij en ik heb niks bereikt. Ik ben een duimafdruk op het raam van een wolkenkrabber. Ik ben een veegje uitwerpsel op een stuk wc-papier dat met miljoenen tonnen rioolafval naar de zee kolkt.'
Jack: 'Dat bedoel ik nou. Dat is toch prachtig? Dat zou ik niet kunnen schrijven.'
Miles: 'Ik ook niet. Volgens mij is 't van Bukowski.'

Vindplaats: Volkskrantblog





Powered by Blogger