Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

donderdag, augustus 10, 2006

Woord 497


plaatslozen



DV: Je hoort hier niet thuis.
AV: Thuis is het rad voor de ogen van plaatslozen.
DV: Zo is het, maar: je bent te vroeg.
AV: Te vroeg bestaat enkel als er een einde in zicht is. Wordt er ge-eindigd, ergens?
DV: Zie je, zelfs nu al ga je te snel. Je zeurt al, maalt het verhaal, terwijl ik nog niet eens, jij nog niet eens… kom, laat mij het simpel voor je maken: het is je niet toegestaan, het kán niet, je bént er nog niet, ik heb je nog niet geschreven.
AV: nou zijn is niet echt mijn probleem. Ik spreek als ik wil en jij wil het blijkbaar ook, tegen wie praten we eigenlijk? Hallo! Hoe gaat het? Ik ben Anke. Ik ben niet overtijd. Ik ben de oplossing voor al uw problemen, maar meneer de Schepper hierboven heeft het effie te druk om mij af te maken, dus bén ik er nog niet. Kom honey, scroll me down [giechelt]…ook een cakeje? Kijk, ik heb een wratje hier [draait de schouder, ontbloot de rug], en zie daar [heft het zwarte kleedje] hoe raar, het lijkt [pinkje haalt treiterend slipje omlaag] er gutst hier melk misschien of is het door de Scheur in het pleisterwerk dat het…

Vindplaats: - 29/06/2006 - Vilt-skynetblog





Powered by Blogger