Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

donderdag, augustus 17, 2006

Woord 504


irritant


Over het algemeen een vredelievend en verdraagzaam mens, heb ik het met twee soorten mensen altijd erg moeilijk gehad. De betweterige middelbare schoolleraar enerzijds. Rechtse zakken anderzijds. Luc Van Braekel verenigt het beste van de twee werelden. [...] Echt irritant wordt het pas wanneer zo'n mensen ook nog meningen gaan verkondigen. Dan krijg je excessen die voor je minder begaafde medeleerling wel 's schadelijk zouden kunnen zijn. [...] Schoolmeester Luc voert het populairste 'nieuwslog' in Vlaanderen. Of dat dan veel zegt over de regio dan wel het medium nieuwslogs laat ik in het midden. En laat de Luc-fans nu maar zeggen dat ik naar Cuba moet verhuizen; ik dacht het niet. Ik laat mij niets voorschrijven door de fans van een schaap in een wolvenvacht.

Vindplaats: Druppels – 21/3/2005





Powered by Blogger