Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

vrijdag, augustus 25, 2006

Woord 512


hand



Brussel is een stad waar ik anoniem kan rondwandelen als ik dat wil. Maar het is ook een groot dorp waar ik mij zeker niet wil verstoppen. Als ik rondkuier in het centrum is de kans heel klein dat ik niemand ontmoet die ik ken. Dat kan ik heel plezierig vinden. Je kan hier gezien zijn zonder “gezien” te zijn. Met andere woorden: je kan een keuze maken tussen de vrijheid om iemand te ontmoeten of niet. Je stapt dus niet meteen in de eenzaamheid omdat de stad te groot is, maar je zit ook niet direct in ongewenste ontmoetingen of gezelschap als de stad je te eng wordt. De kick is dat je deze stad als het ware naar je hand kan zetten. Wat niet betekent dat je ze kan temmen.

Vindplaats: Chou de Bruxelles: Willem Elias





Powered by Blogger