Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

donderdag, september 28, 2006

Woord 546


middenvingers


Helmut Lotti: "Ja, en wel precies daarom. Ik heb het Nederlands ook steeds een moeilijke taal gevonden om te zingen. Ik ben van Gent en je hoort dat eigenlijk, ik probeer dan bijvoorbeeld met een rollenden rrrRR te zingen en dat klinkt dan snel archaïsch en gekunsteld. Ik zing niet graag in het Nederlands omdat ik het niet goed kan. Maar Gents dat is mijn moedertaal en dat zingt veel gemakkelijker."
"Er zijn in het liedje misschien twee woorden waar niet Gentenaars problemen mee gaan hebben. 'Kadel' wat kabaal betekend en 'vurt' wat rot betekend. Maar ik vind eigenlijk ook dat het in dit liedje gewoon zo moet zijn. Het gaat over gewone alledaagse dingen die je meemaakt. Hoe goed we middenvingers opsteken naar elkaar in het verkeer, hoe er iemand naast jou een sigaret opsteekt in een restaurant."

Vindplaats: [0110] Helmut Lotti: “Je kan toch niet zeggen dat 24% van een volk fout is





Powered by Blogger