Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

woensdag, januari 31, 2007

Woord 671


dynamiet


Altman : Nee, er waren geen problemen, maar Sam is gewoon iemand die rustig zijn zin doet en die je niet te veel moet storen. Hij is erg introvert, is erg op zijn privacy gesteld, wat ik respekteer. Af en toe was hij zeer verrassend. Ik herinner me dat hij op zekere dag, toen Jessica Lange (Shepards levensgezellin en co-aktrice in "Country" en "Frances", red.) de set bezocht, een scene op een totaal onverwachte manier vertolkte. Heel agressief, vijandig. Ik was er zelfs door geschokt. Ik was eerst kwaad omdat ik voelde dat hij dit speciaal voor haar deed. Maar toen we die scène monteerden, zag ik dat het resultaat prachtig was. Jessica had iets in hem aangeraakt dat in zijn akteren als dynamiet van het scherm knalde.

Vindplaats: Robert Altman - "Amerika beloont vooral mislukkelingen"
Uit: Weekend Knack, 4 juni 1986





Powered by Blogger