Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

woensdag, maart 07, 2007

Woord 706


Woe 7/03/2007 – Woord 706 - zot


zot



Voor filmmaker Guy Lee Thys zwengelden vooral macho's het protest tegen de film aan: ,,Er kwamen wel Marokkaanse meisjes naar de audities, maar meestal gevolgd door hun vriendje of hun broer. Die zeiden rechtuit: ge moet dat meisje niet nemen, ik ben een betere acteur . Ik heb ook de reacties van jongeren in de bioscoopzaal meegemaakt. Acteur Mo Barich was voor hen de held. Die speelt de rol van Mostafa, de stoute macho die in een dancing wordt buitengezet. Ik herinner me nog dat we Mo thuis gingen ophalen. Zijn bloedmooie zus deed de deur open. Waarom heb je me dat niet verteld , zei ik tegen Mo. Zijn reactie: zijt ge zot, mijn zus in een film spelen? ''

Vindplaats: ,,Niemand wou de homo en de blote moslima spelen''
Guy Lee Thys vond geen Marokkaanse acteurs voor 'gevoelige' rollen - Het nieuwsblad van 17/01/2007





Powered by Blogger