Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

dinsdag, juni 21, 2005

Woord 143



zomer





Dieper in 't bos begonnen zich spontaan elfen van de lucht te manifesteren. Hun verschijning was als dansend, wit-doorschijnend licht met wazige vleugels. Een enkele was even groot, maar met een gouden gloed en minder doorschijnend. Hun grootte kan in de lengte geschat worden op 10 tot 15 cm. Grotere vormen van een statische aard kwamen voor bij sommige kruisingen van paden en op open plekken tussen bomen. Deze plekken verdienden alle de omschrijving 'betoverend'. Ik ben in andere bossen geweest, maar heb er niet meer aangetroffen wat ik daar zag."
"Zomer 1994. Mijn vrouw en ik zitten in de tuin. De zon is een uur geleden ondergegaan, maar het is nog licht genoeg. Het is een prachtige zomeravond en er hangt een bepaalde sfeer in de lucht. Zij merkt het ook op en maakt er een opmerking over. Mijn vermoeden krijgt daardoor een impuls. "Let op wat er daar gebeurt", antwoord ik, wijzend naar de planten naast de pergola. Ze staan een meter hoog in een dichte drom te bloeien met gele pluimen. Er dicht tegenaan staat een grote fuchsia en er schuin aangrenzend een hoge rozenstruik.

Vindplaats: De ontdekking van de elfenwereld - Minke Priester
Woorduitleg: zomer/warme jaargetijde

Woord 143 - zomer - Di 21/06/2005





Powered by Blogger