Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

vrijdag, juli 08, 2005

Woord 160



snok




"Ik kwam bij hen maar stond even parcheggio, kon er toch
nog blijven aan hangen, maar druppelsgewijs kwamen de anderen ook terug. De beklimming hierna (ja het was inderdaad geen meter vlak ...) reden toch wel weer net dezelfde 2 weg zeker ... Het tempo viel even helemaal stil in het peloton en ook zij waren foetsie. Met een groep van een 30-tal man reden we de plaatselijke ronde binnen. Daar moesten we nog over een erg steile klim (bijna 20%). Ik besloot dat het hier dus maar moest gebeuren. Ik voerde de forcing vanaf het begin van de klim, maar maakte pas het verschil op 100 meter van de top, waar ik even mijn verzet op 39-18 gooide en er een snok aan gaf. Aurélien Champenois ging gezwind mee en even later kwamen ook o.a. : ploegmaat Thomas Opdebeeck (1e jaars !), Julien Vermote, Justin Vanhoecke, Kenneth Bulthynck ... aansluiten."

Vindplaats: Wedstrijdverslagen van de jonge wielrenner Tim Declercq
Woorduitleg: snok/ruk-'trek'

Woord 160 - snok - Vr 08/07/2005





Powered by Blogger