Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

zaterdag, februari 04, 2006

Woord 335


nieuwzuchtig



Denoo is een veelschrijver (soms wordt deze eigenschap met schele ogen aangezien: enerzijds van wantrouwen en anderzijds van afgunst), maar ik stel toch maar vast dat hij altijd kwaliteit brengt en af en toe ook vernieuwend uit de hoek komt. Is hij nieuwzuchtig? Ik hoop het voor hem, ik ben dat ook. Is hij “ongedurig”? Misschien, ik ben dat ook. Dagboek van de Dichter heeft mij bekoord om het lef van de schrijver, om de parenthesisses en annotaties van de berechte, om de ludieke statements en de “duidinggevende” grappen, om de vrijpostigheid van zowel de Rechter als de Dichter die het proces maken van een woord dat nooit uitgesproken wordt (vandaar dat de aanklacht werd geseponeerd).

Vindplaats: Dagboek van de dichter: Balanceren tussen poëzie en proza. Verweerschrift van een gespleten persoonlijkheid Donderdag/Denoo.
Door Thierry Deleu. Het prieeltje.

Over de bundel "Dagboek van de dichter " van Bjarne Donderdag
bij De Oostakkerse Cahiers ”, bf Ampersand & Tilde, Antwerpen, 2005 en bij Het Prieeltje Online, NetBook nummer 8

Woord 335 - nieuwzuchtig– za 4/2/2006





Powered by Blogger