Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

vrijdag, april 28, 2006

Woord 418


zak



Een voorbeeld van een hoogstaande en volledig gratis literaire website is The Ledge, een initiatief van de vertaalsterStacey Knecht, die eerder al samen met MennoHartman aan de wieg van Literair Nederland stond. De site bevat interviews en boekrecensies. In Literatuur (2004/8) staat over de site te lezen:‘Het opzetten van The Ledge heeft Stacey geheel uit eigen zak betaald, maar voor het onderhouden van de website is ze wel op zoek naar subsidie.“Wat ik de uitgeverijen heb gevraagd, is om me tebehandelen als een krant. Ze houden me dus op de hoogte wanneer schrijvers in het land zijn,wanneer er nieuwe titels uitkomen, ik krijg alle persberichten en cijfers toegestuurd. Maar ik wil liever niet door uitgever sgesponsord worden,want ik moet onafhankelijk kunnen zijn in mijn keuzes.Tot nu toe
Vindplaats:

DOSSIER Literatuur en digitale media - VFL
Kwartaaltijdschrift | januari-februari-maart 2006





Powered by Blogger