Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

donderdag, augustus 31, 2006

Woord 518

Onbetaald


onbetaald




Dat is een vrij lang verhaal. Ik ben eigenlijk gediplomeerd landmeter en fotograaf. Ik deed verschillende dingen zoals loketdienst aan de gemeente als stage. Daar kreeg ik eigenlijk zeer veel vrijheid en kon bijvoorbeeld veel onbetaald verlof krijgen voor andere, voor mij interessantere, dingen zoals fotografie. Ook toen ik daar vast werd aangenomen. Ik ben toen in de sportjournalistiek geduikeld. Wielrennen en boksen genoten mijn voorkeur. Maar ook verslaggeving over salondansen heb ik gedaan en dat onderwerp was wel de aanleiding voor mijn volgende stap. Cas Van Der Taelen hoorde toen een van mijn reportages en belde mij enthousiast op met de mededeling of ik geen werk wou doen voor Striptease en Terloops. Nu wou ik mij niet in de belangstelling werken, op de achtergrond blijven was mijn leuze, en wou niet echt in beeld komen. Dat kon maar daar moest ik wel zelf voor zorgen. En van het een kwam het ander. Ik nam allerhande werk aan en kon dan toch mijn ontslag geven op de gemeentedienst. Ik heb dan voor verschillende zenders en programma's gewerkt bijvoorbeeld ook voor Sanseveria, ben zelfs verzeild geraakt in de publiciteitswereld! Ook mijn fotoboek Sinten Van Speculaas genoot grote bijval. Dit boek geeft een andere kijk op de hedendaagse politici. Ik heb ze gefotografeerd op een aparte en zelfs onverwachte wijze

Vindplaats: Julien Vrebos bij het Filmsalon





Powered by Blogger