Van de dagen: Het Woord

Arcadisch Woordenboek...

vrijdag, oktober 27, 2006

Woord 575


verijsd


Ik geloof echt wel dat mensen zichzelf kunnen verbeteren en wijzer worden. De laatste drie, vier, vijf jaar voel ik me beter dan ooit. Nog nooit zo gelukkig geweest in de liefde. Mijn verhoudingen met redacties zijn ontzettend veel beter. Oké, ik zal nooit iemand worden die tijdens een feest in een klein hoekje van een kamer naar de plint zit te staren, maar het is ook niet meer zo dat ik dat feest met schaamte verlaat omdat ik driekwart van de avond naar mijn hand heb gezet. Wat me bezighoudt, is de vraag hoe een trauma werkt. Hoe komt het tot stand, hoe ontwikkelt het zich en kun je er je ooit nog van bevrijden? Priscilla heeft veel van mij. Ze is een verijsd iemand geworden, een iglo. Ze heeft heel wat narigheid meegemaakt en is zich tot haar eigen schrik gaan verschansen.

Vindplaats: '
Als je over vandaag schrijft, moet je bereid zijn geweldig op je muil te gaan' door Marnix Verplancke. Frénk van der Linden schrijft uitdagend debuut over een onmogelijke liefde. De morgen online.





Powered by Blogger